Friday, December 21, 2007

Sen. Inhofe’s misleading climate denial “report.”


Yesterday, Sen. James Inhofe (R-OK) released a “report” claiming that “over 400 prominent scientists disputed man-made global warming claims in 2007.” The Washington Times described the report as “Scientists doubt climate change.” But, according to TAPPED’s Kate Sheppard, many of the scientists quoted in Inhofe’s report don’t actually doubt that “climate change is real and a problem“:

The 400 scientists they characterize as disputing man-made climate change include mostly folks no one has ever heard of, and the quotes they cherry pick aren’t all expressing doubt about whether climate change is real and a problem — many are simply expressing differing opinions about the degree of warming and the consequences of that warming. Others simply cited phenomena that might be causing warming in addition to that caused by greenhouse gases.

Kalee Kreider, a spokeswoman for Al Gore, told the Times that “25 or 30 of the scientists may have received funding from Exxon Mobil Corp.” Adam Siegel has more debunking of Inhofe here.

UPDATE: Joe Romm takes a closer look at some of the members on Inhofe’s global warming deniers list.

No comments: